//Смяна на накладки и спирачни дискове

Смяна на накладки и спирачни дискове

Здрави и сигурни спирачки:

Стъпка по стъпка при смяна на накладки и нови спирачни дискове!

Застанете пред колата си с мръсни ръце, оцветена работна риза и размазано с масло лице и си помислете: “Наистина ми пука!”? Вече имате известен опит в автомобилния ремонт? Харесва ли Ви да пестите пари? Тогава сте точно тук. Днес сме посветени на смяната на спирачните дискове и спирачните накладки. Това не е толкова трудно. Независимо от това, спирачките са компоненти, свързани с безопасността – така че който не е напълно сигурен, би трябвало да позволи на експерт да направи това! Безопасността е от първостепенно значение!
Все още ли искате да го направите сами? Готови ли сте? Ами тогава започнете:

Стъпка 1: Подгответе нужните авточасти и инструментите

За този ремонт се нуждаете от различни инструменти и материали. Разбира се, първо трябва да си осигурите точните спирачни накладки и спирачни дискове, например с марките ATEC, ATE, Brembo или Zimmermann. За да направите вашата работа много по-лесна и да спестите много време, ще ви трябват инструменти като отвертки, динамометрични ключове с въртящ момент, различни тресчотки с различна големина, гайковерт при възможност, ударни ключове и водопроводни клещи. Освен това трябва да си осигурите почистващ препарат и четка, както и спирачна смазка.

Стъпка 2: Повдигнете колата

Преди да започнете истинската работа, трябва да включите на първа скорост, за да предотвратите мърдане на автомобила. Докато е все още на земята, леко разхлабете болтовете на гумите. Ако имате на разположение подемник вдигнете колата си на удобна работна височина. Ако не разполагате с такъв можете да работите едно след друго отделните колела като повдигате областта с помощта на крик.
И не забравяйте: Безопасността е на първо място!

Стъпка 3: Извадете колелото

Освободете напълно болтовете на колелата и премахнете гумата. Сега гледката към вашите спирачки е идеална. Как изглежда? Все още има много работа, нали?

Стъпка 4: Отместете спирачките встрани

Първо използвайте отвертка, за да разхлабите закрепващата скоба, която е разположена директно върху спирачките. След това можете да разхлабите спирачния пакет с помощта на инбусен или гаечен ключ. Винтовете обикновено се намират зад главината на колелото и са защитени с капачки. Вие изваждате плъзгачите напълно, след което можете да ги почистите от мазнините веднага. Сега можете да разхлабите капсулата от носача чрез натискане на спирачната накладка от спирачния диск с отвертката.

Стъпка 5: Извадете носача

Най-често е захванат с болтове и може лесно да се отстрани. Сега вече имате свободен достъп до спирачния диск!

Стъпка 6: Сменете спирачния диск

Обикновено спирачният диск е просто закачен върху главината или е закрепен с винтове. Ако отдавна не са развивани може винтовете да са ръждясали и да се развият по-трудно, но не се отказвайте веднага. С помощта на Oxim – WD спрей и няколко удара с гумен чук проблема трябва да се реши. С няколко гумени удара спирачният диск трябва да бъде освободен. Главината на колелото трябва да се изчисти от всякакви замърсявания и ръжда. Можете да използвате и телена четка. Новият спирачен диск също трябва да бъде напълно обезмаслен и почистен преди монтажа например с Чистител за спирачки на Нормфест! И тогава вече може да почнете монтажа. Всяка предишна стъпка следва само, че в обратен ред.

Стъпка 7: Почистете и монтирайте пакета и носача

Преди да ги монтирате, трябва да премахнете ръждата от тях. Използвайте телена четка. Болтовете на носача трябва да бъдат затегнати с гаечен ключ или гайковерт, така че да са здраво закрепени.

Стъпка 8: Смяна на накладки на спирачки

Разбира се, задължително е да направите нова смяна на накладки на спирачките. За това натиснете буталото на камерата с водопроводен ключ или щанга и извадете спирачните накладки. В местата, където се поставят накладките, смажете с подходяща спирачна грес издържаща на много висока температура. Изключително удачни за тази цел са Медна спрей смазка или Медна грес на немската фирма Нормфест. Сега новите спирачни накладки влизат в игра.

Стъпка 9: Сглобете спирачките

Сега можете просто да поставите капсулата обратно в носача. Важно е спирачната линия да не е усукана!

Стъпка 10: Проверете околните компоненти и монтирайте колелото

Ако сте направили всичко, можете също да инспектирате и околните компоненти. Накрая поставете задържащата скоба обратно на камерата и монтирайте колелото. Готово!

Внимавайте: Винаги трябва да се подменят спирачните елементи и от двете страни!

Преди следващото пътуване трябва да напомпите спирачката няколко пъти. Освен това, новите спирачни дискове и спирачни накладки трябва да си паснат едни с други, така че е важно да избягвате през следващите 250-500 км пълна спирачка и, както винаги, разбира се, шофирайте внимателно!

Обезмаслител                   спрей против ръжда                     Медна грес спрей                  Медна паста

By |2018-03-15T17:45:02+00:00март 13th, 2018|Авто статии|0 Коментара

Оставете коментар