//Оригинални авточасти и техните аналози

Оригинални авточасти и техните аналози

Оригинални резервни части

Практически всички автомобилисти могат да бъдат разделени на две групи.

Едната група вярва, че е необходимо да се купуват само оригинални авточасти, т.е. авточасти с марката на автомобилния производител на по-висока цена, която е резултат от специален контрол и проверени технологии. Другата група вярва, че основното нещо при избора на авточасти е името на производителя, а високата цена на оригиналните авточасти е само такса за марката. Нека се опитаме да разберем дали изявлението на едната и другата група е правилно.

Четири групи резервни авточасти за автомобили

Оригинални резервни авточасти.

За един автомобилен завод, който всъщност само сглобява автомобилите, производство на компоненти и резервни авточасти по принцип няма смисъл. Ето защо, при разработването на нов модел автомобилният концерн поръчва частите на странични производители. Сред бъдещите доставчици се организира търг и самият производител на автомобили определя строги изисквания за качество, време за доставка и периодичност.

Резервни авточасти от заводски доставчици

Производителите на оригинални резервни части доставят своите продукти не само на производители на автомобили, но и в магазини и неоторизирани сервизи. Естествено, в този случай те се продават само с логото на фабриката, която ги е произвела.

Резервни авточасти от странични производители

Тези части са от производители, които нямат споразумения с производители на автомобили. Обикновено една компания, която произвежда резервни части, купува част или възел, разглобява и въз основа на свой модел изгражда своя собствена авточаст. Такава резервна част трябва да бъде сертифицирана преди да бъде пусната в продажба и не винаги е точно копие на оригиналната част, тя може да съдържа собствените тайни и ноу-хау на производителя.

Резервни амточасти от опаковчици

По-голямата част от резервните части, произведени от производители със световни имена, се продават с марката и в опаковката на други, не по-малко известни фирми. За да се разберат финансовите ползи от това е доста трудно, а още по-трудно е да се установят обемите на покупки и имената на истинските производители. Например, производителят на филтри може да продаде собствена филтрираща хартия на свои конкуренти, а цялото изобилие от разнообразни задвижващи ремъци в света всъщност се произвежда от пет завода.

Оригинални авточасти – за и против?

Оказва се, че хората, които не искат да се впускат в подробности за производството на авточасти, най-добрият вариант е закупуване на оригинални авточасти. Но този подход винаги ли е удачен: разликата в цените между оригинални авточасти и другите надвишава понякога десет пъти. И тогава купувача трябва да знае какво получава за парите си, и какво получава, от гледна точка на надеждност и дълготрайност.
В представителствата на автомобилните производители високата цена на оригиналната резервна част се обяснява с пазарните отношения: продажните цени се определят от местния маркетингов отдел въз основа и с оглед на ситуацията на пазара. Между другото, цените на представителните офиси на компанията в различните страни могат да се различават значително един от друг. В този случай по-евтината цена няма да означава , че частта е фалшива.
Контролът не е стопроцентов, но в случай на брак цялата партида обикновено се отхвърля. И тук, според служителите е по-подходящо да не говорим за “такса за лого”, а за “плащане за гаранция за качество”.
Поради прозрачната система за продажби, фалшификатите по “оригинала” не са много, а появата в магазините на загадъчни детайли с логото на автомобила е най-вероятно – нарушение на споразумението между автомобилния производител и производителя на оригинални авточасти.
По очевидни причини, директен отговор на въпроса дали може доставчикът да изпраща части с едно качество към конвейера, а в магазините с авточасти с друго не може да бъде получен. Независимо от това, има случаи, при които по време на инспекция е установено, че авточастите, които отиват в завода, са с по-добро качество от тези, предназначени за магазините. Т.е., при създаването на авточасти е използван друг процес.
Според представители на най-големите производители на резервни авточасти – GKN, Febi Bilstain и ZF (търговски марки Sachs, Boge и Lemforder), закупуването на оригинални авточасти е икономически нецелесъобразно. Според тях няма разлика между частите, доставени на конвейра и на пазара за следпродажбени услуги. Всичко е направено в съответствие с един технологичен процес, подчинено на корпоративния стандарт и подложено на същия контрол, без значение в кои държави се намират заводите на концерните. Двигателите на Audi се сглобяват в Унгария, но това не пречи да казваме, че са немски. Следователно няма смисъл да се разделят амортисьорите Bilstain на “немски” и “румънски” – подчертават в офиса на Феби. По същия начин, няма разлика (освен цената, в зависимост от продавачите) между SHRUS Spidan, Lobro и GKN – всички те са марки на един концерн, в пакети – абсолютно идентични продукти с печата на GKN.
Много често клиентите смятат, че продуктите на “опаковчика” са второ качество. Това е напълно погрешно. Избирайки даден продукт ние смятаме, че избираме производителя, но всъщност ние избираме търговската марка. Авточасти, пуснати на една и съща машина, може да се продава под различни лога и марки и да имат различни цени. Изключение правят случаите, когато производителят на автомобили се отказва от доставчиците поради снижение на качеството на продуктите. При тази ситуация доставчикът не спира производството си, а пренасочва собствената си продукция, неудовлетворяваща изискванията на автомобилната индустрия, към пазара за следпродажбени услуги в магазините. Едно и също предприятие може да произвежда авточасти с различно качество, ако са предназначени за различни пазари. Например, добре познатите шумозаглушители Walker, позиционирани от производителя като “заменяеми” и известни само в тесен кръг на шумозаглушителите Gillet, доставени изключително за конвейери. Те се произвеждат в една и съща фабрика, но в различни цехове. Т.е. ако искате да запазите първоначалните качества на автомобила и да не плащате прекалено много за оригинални авточасти, трябва да купите автомобилни части на настоящите доставчици на автомобилният производител.
Това обаче изобщо не е лесно. Първо, връзката между производителите на автомобили и производителите на оригинални авточасти не се афишира. На второ място, самите автомобилни заводи могат да ограничат доставките на авточасти в магазините. Това се случва винаги, ако производителя на автомобили участва със собствените средства в разработването на нов възел или детайл.
Съществуват много и различни авточасти, на различни производители, с различни марки и с много различни цени. Клиента сам трябва да почерпи информация за качеството и производителя и сам да направи своя избор. Всеки човек има различно мнение за ползваните от него части – качество и цена. Затова има и толкова различни авточасти и толкова различни мнения и решения.

By |2018-03-05T18:13:23+00:00март 5th, 2018|Авто статии|0 Коментара

Оставете коментар