//Лепене на автостъкла и най-често срещаните грешки

Лепене на автостъкла и най-често срещаните грешки

Лепене на автостъкла и можем ли сами да направим това?

Ако искате сами да смените компетентно и акуратно предното стъкло на вашия автомобил, то по-добре да не го правите. На съвременните автомобили челните стъкла не се поставят в гумени уплътнения, а по специфичен начин се залепят. Въпреки това, ако искате сами да си монтирате предното стъкло, трябва да се придържате към определени инструкции, иначе съществува голям риск да счупите стъклото при монтирането му или по-късно при кратката му експлоатация.

И така, откъде да започнем?

Трябва да махнем старото, счупено автостъкло. За целта трябва да изрежем старото лепило. Това най-лесно става с Тел за автостъкла. След товатрябва акуратно и внимателно да подготвим мястото, където ще поставяме предното стъкло. Внимателно почистваме рамката , където ще се поставя стъклото от ръжда и всякакви мръсотии. Лаковото покритие трябва добре да бъде обработено, в противен случай на тези места обезателно ще се появи ръжда. Защо това е толкова важно? При лепене на предно стъкло, под слоя с лепило ръждата започва да действа веднага и безвъзвратно и в определен момент на тези места стъклото се отлепя  и е твърде възможно спукване.

Преди самото залепване не е нужно само да изшкурим рисковите участъци, но ида почистим и обезмаслим цялата рамка от битуми и масла. Тази работа можете да свършите с Обезмаслител NORMFEST. В противен случай специалното полиуретаново лепило за автостъкла няма да залепне добре на тези непочистени места.

Не трябва да забравяме и праймера за лепило за автостъкла. Според строгите международни стандарти праймера е задължителен при лепене на автостъкла. При нашите – български условия той често се пренебрегва. В повечето случаи това не е фатално, но така или иначе той си има своето значение за здравината и издръжливостта на самото залепяне. Повечето съвременни автостъкла пропускат 0,1% от UV лъченията. За разрушаването на лепилото е достатъчно 10 пъти по-малко. Самият праймер и е добра основа и предпоставка за по-добра връзка между самото лепило и рамката, където се поставя стъклото.

Необходимо е праймера да се нанесе компетентно. След нанасянето му трябва задължително да се изчака докато изсъхне. Ако по рамката има останал стар полиуретан, той трябва да се изреже, но не напълно. Добре е да се остави слой от 1-2 мм., който ще осигури най-добър контакт с повърхността на новото лепило. Заедно те ще образуват много издръжлив и еластичен слой.

1-2 мм. от старото лепило се свързва много добре с новото лепило

Внимателно се почистват остатъците от старото лепило

Задължително трябва да се изчака докато изсъхне лепилото, т.е. да протече полимеризацията му. Придържайте се към инструкциите – на всяко лепило е указано, колко часа трябва да се изчака. В противен случай – на прибързване, трябва да повторите процедурата по залепване / в най-добрия случай/ или ще трябва отново да купувате ново стъкло.

При лепене на автостъкла при високи температури на въздуха трябва бързо да осъществите целия процес. Съществува риск от топлината течливостта на лепилото да се влоши и да не се осъществи самото залепяне. Особено важно е това при използване на бързосъхнещо лепило.

Ако поставяте предно стъкло в студено време, задължително трябва да го направите в отоплено помещение – лепилото иначе може да не залепне. По горе споменахме, че трябва да се почисти рамката иделно от ръжда и масла. Същото се отнася  и за самото предно стъкло. Съществува специален спрей за почистване на автостъкла. След това стъклото не трябва да се пипа с ръце там където ще се нанася лепилото. В противен случай може да се намали здравината на връзката.

Не се скъпете за качеството и количеството на лепилото. Винаги можем да сложим лепило с по-високо качество върху остатъци от лепило с по-ниско, но обратното не е препоръчително.

Скъпото излиза евтино и обратно!

Лепило за автостъкла WURTH e оптимален вариант по отношение качество – цена!

By | 2017-02-19T18:12:18+00:00 февруари 19th, 2017|Авто статии|0 Коментара

Оставете коментар